איך מלמדים תינוק לישון ב5 צעדים?

איך אפשר ללמד את התינוק שלי לישון?

הפעולה הבסיסית ביותר והראשונה שעלינו לעשות בשביל להביא להירדמות קלה יותר ומהירה יותר היא ליצור סביבת שינה נכונה, מרגיעה ונוחה. כזו שכשאתם מכניסים את התינוק לחדר שלו, הוא יבין שעכשיו מגיע הזמן לישון ולהירדם ברוגע. יצירת סביבה שמעודדת שינה כמובן רלוונטית לכל גיל! גם לנו ,המבוגרים .

#1 פחות זה יותר

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שהורים עושים היא למלא את חדר התינוק בקרנבל. נכון שזה נורא חמוד וזה מאוד יפה עיצובית, אבל זה מעורר את התינוק שלנו. זה מעורר את התינוק שלנו בזמן שמה שאנחנו רוצים לעשות זה בדיוק את ההפך, להרגיע. אז תוציאו את המובייל ממיטת התינוק, את המשחקים, האביזרים, הנחשוש וכל מה שמיותר במיטה. לתינוק אין צורך בזה. הוא ירדם יותר בקלות בלי זה. זה גם הזמן להכיר את המלצות משרד הבריאות בנושא שינה בטוחה שאומרות שבמיטת התינוק נמצא אך ורק התינוק. במטרה להפחית את הסיכון למוות בעריסה, לא עלינו.

#2 באנו חושך לחבק

בניגוד לאמונות הרווחות, תינוקות לא פוחדים מהחושך. למעשה הם אפילו מעדיפים חושך והאמת היא, שגם לנו המבוגרים נדרש חושך לשינה איכותית יותר. לקרני האור יש תכונה שמעוררת את המוח שלנו. אחת הסיבות הנפוצות ביותר כשתינוק מתעורר מוקדם מדי בבוקר היא בגלל שהוא כל כך רגיש לאור, שאפילו האור הקטן ביותר שחודר דרך התריסים כשהבוקר מגיע, מספיק כדי לגרום להתעוררות.
מה עושים?

חוסמים את האור על ידי וילונות חוסמי אור או בריסטולים או מה שעובד לכם. העיקר שיהיה חושך מוחלט בחדר השינה.

#3  כאן ישנים

כדאי שתהיה לתינוק שלכם סביבת שינה שקטה יחסית כי בניגוד לאור שאפשר לשלוט שלא יחדור לחדר, אי אפשר ללכת על ביצים כשהתינוק ישן בבית. החיים ממשיכים כרגיל.
אז כשאתם משכיבים אותו לישון נסו בשלב הראשון לסגור לו את הדלת כדי לייצר לו כמה שיותר שקט. אם הוא מתקשה לישון או להירדם והרעש בבית גדול, תוכלו להצטייד במכונת רעש לבן שהתפקיד שלה הוא להשמיע רעש מונוטוני קבוע שעושה "שששששש" וכך למעשה יוצרת "בועת שינה" וחוסמת את מהרעש של הבית לחדור לאוזניו של התינוק.
המכונה צריכה לפעול למשך כל השינה של התינוק אחרת, כשהיא תכבה התינוק יתעורר.
אגב, מאוורר שמרעיש קצת יכול להיות תחליף מצויין למכונת רעש לבן. אז תפעילו אותו, פשוט אל תכוונו אותו ישירות על התינוק. אפשר לכוון אותו על הקיר.

#4 די לבישול התינוקות

יש לכולנו נטייה לבשל אותם. תמיד נחשוד שקר להם יותר מאשר חם להם ואז נלביש אותם במכנס ארוך גם בקיץ העיקר שלא יהיה להם קר! אבל זה מה שרוב האנשים לא מבינים: הגוף שלנו זקוק לטמפרטורה קרירה כדי להירדם. 23-24 מעלות זו טמפרטורה מצוינת בחדר. תינוק לא צריך להזיע בלילה, זה אפילו מסוכן.
איך תדעו אם נוח לו ?
בחודש הראשון לחיים ההמלצה היא להלביש את התינוק דרגה אחת מעלינו: אם אנחנו לובשים קצר, נלביש אותו ארוך ודק. מגיל חודש נלביש אותו בדיוק כמונו ונוכל לגעת בו ולהתרשם: אם הוא מזיע או אדום בלחיים, נוריד לו שיכבה או שנדליק מיזוג. אם הידיים שלו קרות נוכל להוסיף שכבה או לחמם מעט את החדר.

#5 רגועים לפני השינה

שעה לפני השינה מומלץ לכבות מסכים ולהפוך את הפעילות בבית לרגועה יותר.
בדיוק כמו שאנחנו לא מורידים את האנרגיות ממאה לאפס בשנייה, כך גם התינוקות שלנו צריכים הדרגתיות בהפחתת האנרגיות מהיום המעייף שהיה להם. אז כבו את כל המסכים שפעלו, שחקו במשחק מרגיע, שירו שירים מרגיעים, תנו זמן לליטופים, נשנושים והמון אהבה אבל ברוגע.

אם התינוק שלך מתעורר מספר פעמים בלילה, מתקשה להירדם או שקשה לו לחבר מחזורי שינה, אני רוצה שתדעי שיש מה לעשות בכל גיל גם כשהם רק נולדים! כבר אז אפשר לתת להם את הבסיס הטוב ביותר לשינה. אפשר ללמד את התינוק לישון טוב ולהירדם בקלות. כל מה שצריך זה ליישם מספר פעולות פשוטות שמותאמות לגיל התינוק אשר פוגשות אותו בדיוק איפה שהוא נמצא מבחינה התפתחותית. את זה תוכלו למצוא בכל תוכניות הליווי והדרכות שלי.
אבל בינתיים, נתתי לכם מספיק שיעורי בית להכין. אז יאללה, תתחילו לעבוד  

סוזי גטניו

אחות מומחית שינה

בעלת תואר שני בלימודי סיעוד וניסיון קליני בעבודה עם ילדים ותינוקות.
מלווה הורים ומעבירה קורסים בתחום השינה אצל תינוקות בכל גיל.

עוד מתוך הבלוג...

איך גומלים ממוצץ?

מתי גומלים ממוצץ? אתם תחליטו. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להיפטר מהמוצץ בין הגילאים 2-4

ג'ט לג בתינוקות

ככלל, אם אתם יכולים, עדיף שתבחרו לטוס עם תינוק בתוך אזור הזמן שלנו. במילים פשוטות,