מנורת אימון שינה – באמת עובד?

שעונים / מנורת אימון שינה לפעוטות יכולים להיות כלי שימושי. בואו לצלול פנימה!

מהי מנורת אימון שינה?

מנורת אימון שינה או בשמה המקורי OK to wake clock, היא למעשה שעון שמשתמש באור בצבעים שונים כדי להראות לילד מתי אנחנו נמצאים בתוך הלילה ומתי זה בסדר וכבר אפשר להתעורר. מנורת אימון שינה יכולה להיות כלי מועיל לשנת פעוט.

האם מנורת אימון שינה באמת עובדת?

חשוב לומר את זה בבירור: לא מדובר על פתרון עצמאי ליקיצות מוקדמות בבוקר, מאבקי שינה בלילה או לפני השינה, אבל הם יכולים להיות מועילים ולעזור בתהליך לימוד שינה כשהוא כבר מתקיים.

פעוטות אוהבים שגרה וגבולות, כך ששימוש במנורה שנותנת אישור להתעוררות יכול לעזור בשני התחומים הללו. זה ישמש ככלי ויזואלי ותזכורת לתקשר ציפיות לפעוט שלכם מתי הגיע או לא הגיע הזמן לקום מהמיטה. זה עדיין ידרוש מכם להיות עקביים בתקשור הציפיות שלכם. חשוב גם לשמור על שגרת שינה עקבית כדי לאותת לפעוט שהגיע הזמן להתכונן ללכת לישון.

אם אתם מתקשים ללמד את הילד שלכם לישון תוכלו להצטרף אלי לתוכניות הליווי שלי ונעשה את זה יחד, יד ביד. תוך פחות מחודש הפעוט שלכם יירדם בקלות, בלי בכי ויישן לילה שלם.

יש לי מנורת אימון שינה. באיזה צבע כדאי לי לבחור?

ככלל, אני לא ממליצה להשתמש במנורת לילה לפני שמופיעים פחדים ולפני שהפעוט שלכם ממש אומר/מראה לכם שהוא פוחד מהחושך, וזה לא צפוי להגיע לפני גיל שנתיים.

אם חייבים מנורת לילה, מומלץ לרכוש את מנורת הלילה לאימון שינה, ולבחור באור האדום לשנת הלילה כי אור אדום נמצא הכי פחות מפריע להפרשת המלטונין ולשינה. תבחרו כמובן בעוצמת האור הנמוכה ביותר שניתן.

מה הצבע שתבחרו לבוקר כשזה כבר בסדר להתעורר? זה לא באמת משנה. אז תנו לילד שלכם לבחור את הצבע שמועדף עליו שסמן עבורו שניתן לקום ולפתוח את היום. ככה הוא יתלהב וירגיש מעורב בתהליך והבחירה העצמאית הזאת תגביר את שיתוף הפעולה.

כיצד אוכל להשתמש במנורת אימון שינה?

הנה כמה מהטיפים הטובים ביותר שלי להגדרת השעון של הפעוט שלך:

הגדירו את השעון של המנורה כך שיידלק בשעה נורמלית יחסית לפעוטות. לא יחסית אליכם.

עבור רוב הילדים הצעירים, זמן ערות טבעי ומתאים מבחינה ביולוגית הוא בין 6:00 ל-7:00 בבוקר. הגדרו את השעון להידלק ב-6:00 בבוקר כך שהפעוט שלכם ידע שזה בסדר להתעורר.

אם הילד שלכם רגיל לישון עד 7:00 בבוקר באופן קבוע, תכוונו את השעון כך שיידלק ב-7:00 בבוקר במקום 06:00. קחו בחשבון שעבור ילד שמתעורר באופן קבוע ב-6:00 בבוקר, שעון שלא נדלק עד 7:00 בבוקר עשוי לגרום לתסכול לשניכם.

הגדירו את אור השעון לצבע הלילה לפני הכניסה לחדר השינה.

כאשר הפעוט שלכם רואה את השעון דולק לפני השינה או במהלך שגרת השינה שלו, הוא מקבל רמז חזותי מהשעון שלו שהגיע הזמן לישון. זה יעזור לחזק את ההנחיות שנתתם לו.

אל תשכחו להראות לפעוט שלכם איך השעון עובד.

הראו לילדכם את הצבעים השונים ומה עליהם לעשות כשהשעון משנה צבעים. בקש מהם להתאמן כמה פעמים כדי שירגישו בנוח עם המשמעות של הצבעים ויבינו את הציפיות שלכם.

כשהילד שלכם עוקב ומבצע את הנחיות השעון, שבחו אותו על כך.

הדבר החשוב הוא להכיר ולשבח אותו על מאמציו. זה עוזר לפעוט שלך להתרגש מהשימוש בשעון ומחזק את התהליך.

כמה זמן צבע ההתעוררות צריך להישאר בבוקר?

אני אוהבת טווח יקיצה של 30 דקות בערך בגיל הזה. אם טווח ההשכמה שלך הוא בין 6:30 ל-7:00 בבוקר, השאירו את האור הירוק לזמן ארוך יותר, כך שיראה ירוק כשאתם נכנסים להעיר את ילדכם אם הוא לא התעורר עד 7:00 בבוקר .

אם נראה שהאור מהשעון מעיר את הפעוט שלכם, ייתכן שתרצו להתאים את העוצמה להגדרה הנמוכה ביותר.

מתי כדאי לפעוט להתחיל להשתמש בשעון? באיזה גיל?

אפשר להתחיל להשתמש בשעונים מחליפים צבע בכל גיל. רק דעו שאם הילד שלכם צעיר מגיל 3, המטרה העיקרית שלכם היא פשוטה: אנחנו רק רוצים להתחיל להראות להם שכשהאור נהיה ירוק, אנחנו מתחילים את היום. זה אומר שלפני שאתם נכנסים לחדר שלהם, וודאו שהאור הופך לירוק. שימוש באפליקציה לשליטה באור מהטלפון שלכם יכול להיות מועיל עבור זה מכיוון שאתם יכולים להפוך את האור לירוק לפני שאתם נכנסים לחדר.

ברגע שאתם בחדר שלו, אתם אומרים "תראה, האור שלך ירוק, בוקר טוב! הגיע הזמן להתחיל את היום שלנו!" שוב, עבור הפעוטות הצעירים האלה, אתם פשוט מנסים ללמד את ילדכם דפוס של סיבה ותוצאה – כשמגיע הזמן לקום, האור הופך לירוק. לא משנה באיזה שעון תבחרו, אנחנו רוצים לשמור על הציפיות שלנו מציאותיות לגבי המהירות שבה הפעוטות שלנו יסתגלו לשימוש בשעונים. אז תנו לקטנטנים שלכם זמן להתאמן ולהבין היטב את השעון שמלווה אותו.

סוזי גטניו

אחות מומחית שינה

בעלת תואר שני בלימודי סיעוד וניסיון קליני בעבודה עם ילדים ותינוקות.
מלווה הורים ומעבירה קורסים בתחום השינה אצל תינוקות בכל גיל.

עוד מתוך הבלוג...

איך גומלים ממוצץ?

מתי גומלים ממוצץ? אתם תחליטו. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להיפטר מהמוצץ בין הגילאים 2-4

ג'ט לג בתינוקות

ככלל, אם אתם יכולים, עדיף שתבחרו לטוס עם תינוק בתוך אזור הזמן שלנו. במילים פשוטות,