מתי ואיך להפסיק עיטוף תינוקות?

אם השתתפתם בהדרכת הניובורן שלי, אתם יודעים שיילודים כמהים לרחם בחודשים הראשונים לאחר הלידה. עיטוף הבייבי על ידי שמיכת עיטוף, מדמה עבור התינוק את תחושת הרחם הצפוף והחמים. אבל טוב וכייפי ככל שיהיה עיטוף התינוק חייב להיפסק בגיל 3.5-4 חודשים או בשנייה שהתינוק למד להתהפך מהגב לבטן, לפי המוקדם מביניהם. 

בואו נדבר על היציאה משמיכת העיטוף.

הסיבה להפסיק את העיטוף בשלב זה היא בטיחותית. ברגע שתינוק יכול להתהפך על הבטן שלו, הוא צריך את הידיים שלו פנויות כדי לדחוף את עצמו למעלה מהמזרן.

צריך לזכור, כל תינוק הוא שונה. עבור תינוקות מסויימים, המעבר הזה די קל. לא אצל כולם זה יהיה דרמטי. אל תשכחו שאנחנו אוהבים את העיטוף כי הוא מחזיק לתינוק את הידיים וכך לא מאפשר לו לחבוט בעצמו כאשר רפלקס המורו צץ. רפלקס המורו נרגע בערך בגיל 3-4 חודשים ולכן זה לא כזה דרמטי ברוב המקרים להפסיק בנקודה הזאת את העיטוף. 

אבל אם המעבר הזה אל הפסקת העיטוף מכניס אתכם לסטרס, אני ממליצה לכם להחליף את השימוש בשמיכת עיטוף לשימוש בשק שינה (המלצות לשקי שינה שאני אוהבת תוכלו למצוא באתר שלי).

שתי אופציות לעשות את המעבר הזה

1) בבת אחת

פשוט תעבירו את התינוק שלכם לשק שינה עם ידיים חופשיות. עבור רובכם, זו כנראה העצה היעילה ביותר.

2) עיטוף עם יד אחת בחוץ

תעטפו את התינוק שלכם כרגיל, כמו שעשיתם עד היום, אבל תשאירו לו יד אחת מחוץ לעיטוף. זה נותן לתינוק שלכם הזדמנות להסתגל לאט למעבר הזה. תשהו בשלב הזה במשך 1-2 שבועות; לאחר מכן, כאשר התינוק מסתגל היטב עם יד אחת חופשייה, תעברו לשק שינה.

הפרכת מיתוסים: עיטוף תינוקות הוא טכניקה מוכרת, רבת שנים להרגעת תינוקות. נכון לכתיבת שורות אלו (אפריל 2023) אין איסור או הנחייה של משרד הבריאות או איגוד רופאי הילדים שלא לעשות שימוש בעיטוף תינוקות. כמובן שבזמן עיטוף תינוקות יש הנחיות בטיחות שחייבים להקפיד עליהן: עיטוף תינוקות יבוצע אך ורק כאשר התינוק שוכב על הגב ושהוא עדיין לא למד להתהפך. אני ממליצה לכם בכל מקרה להתייעץ עם רופא הילדים שלכם ולקבל את ההחלטה הכי נכונה לכם. אפשר להסתדר גם ללא טכניקת העיטוף כמובן.

סוזי גטניו

אחות מומחית שינה

בעלת תואר שני בלימודי סיעוד וניסיון קליני בעבודה עם ילדים ותינוקות.
מלווה הורים ומעבירה קורסים בתחום השינה אצל תינוקות בכל גיל.

עוד מתוך הבלוג...

איך גומלים ממוצץ?

מתי גומלים ממוצץ? אתם תחליטו. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להיפטר מהמוצץ בין הגילאים 2-4

ג'ט לג בתינוקות

ככלל, אם אתם יכולים, עדיף שתבחרו לטוס עם תינוק בתוך אזור הזמן שלנו. במילים פשוטות,