סדר יום לגיל 4 חודשים

אתם והתינוק שלכם למדתם כל כך הרבה ביחד ב-4 החודשים האחרונים ועוד כל כך הרבה דברים מהנים מחכים לכם! היום אני אשתף אתכם בשאלות נפוצות שאני מקבלת מהורים על לוחות זמנים של שינה בגיל ארבעה חודשים, חלונות ערות וקפיצות התפתחות.

מהו סדר יום לדוגמה של שינה והאכלה לתינוק בן 4 חודשים?

שעה                 פעילות

07:00               להתעורר ולהאכיל

8:30-9:45         תנומה 1

9:50                 הַאֲכָלָה

11:20-12:40     תנומה 2

12:45               הַאֲכָלָה

14:20-15:30     תנומה 3

15:40               הַאֲכָלָה

17:20-17:50     תנומה חטופה

19:00               הַאֲכָלָה

19:45               הרדמת לילה

22:00               האכלת חלום אופציונלית

שימו לב לדברים חשובים:

זו רק דוגמה לאופן שבו יום יכול להקיים. אני ממש אוסרת עליכם לנסות ולקיים את סדר היום הזה במדוייק. אני כתבתי אותו כדי שנוכל לנתח אותו, להבין את העקרונות שלו ולייצר איזשהו סדר מינימלי. זו רק דוגמה שנתונה לשינויים. אתם צריכים לפתח גמישות. אתם תתאימו את סדר היום שלכם לפי שעת ההתעוררות של התינוק הספציפי שלכם ולפי אורך התנומות שלו. כי תנומות היום לא זהות זו לזו. לפעמים יהיו תנומות קצרות ולפעמים התנומות יהיו ארוכות יותר ולפי זה תצטרכו לנהל את סדר היום.

מהם חלונות הערות לתינוק בן 4 חודשים?

חלונות הערות של תינוק בן ארבעה חודשים נע בין 90 ל-120 דקות. בדרך כלל אנו רואים את חלונות ההתעוררות הללו מתחילים קצרים יותר בבוקר ומתארכים ככל שהיום מתקדם.

כמו כן, ככל שתינוקות מתבגרים, חלונות ההערות הללו יצטרכו להתרחב. בשבוע 17, לא כל התינוקות יהיו מוכנים לחלונות ערות שנמשכים 120 דקות מלאות, אפילו בסוף היום. מצד שני, בשבוע 21, חלון ערות של 90 דקות יהיה קצר מדי, אפילו לחלון ראשון בבוקר.

אז תתנסו בחלונות הערות ותבחנו מה הכי נכון עבור הגיל של התינוק הספציפי שלכם. כמובן שבתוך תהליכי הליווי שלנו אנחנו נעשה את זה יחד אתכם וזה חלק קריטי ביותר שאנחנו בונים. חלונות ערות זה ממש עמוד תווך בכל דיבור על סדר יום או שינה בלילה וביום של תינוקות ומבוגרים כאחד.

מהן אבני הדרך ההתפתחותיות בגיל 4 חודשים?

אבני דרך התפתחותיות הן רגעים מרגשים להורים ולתינוק. והחודש התינוק שלך אולי יראה לך דברים חדשים שהוא למד. התינוק שלך עשוי להכניס חפצים לפה שלו עכשיו כשתיאום עין-יד משתפר. התינוק שלך עלול להתגלגל מהבטן לגב ולהתחיל לעבוד על גלגול גב לבטן! ייתכן שהתינוק שלך יוכל לשבת עם תמיכה ולהראות לך את כוח הליבה החדש שלו! והוא ממשיך להשתולל ולקשקש בתגובה לאינטראקציה.

רק תזכרו כל הזמן בבקשה שאבני דרך מבוססות על טווחי גילאים, וכל תינוק הוא ייחודי. חלק מהתינוקות יעשו את הפעולות האלה מוקדם מן הצפוי ויש שיעשו זאת באיחור וכל עוד זה בטווח, שניהם תקינים. תזכרו, הבת של חברה שלך היא לא המדד של טיפת חלב והיא לא מהווה את הסטנדרט העולמי, אז תורידו את הלחץ. בכל חשש או דאגה שיש לכם לגבי ההתפחות של התינוק שלכם, תתייעצו עם אנשי המקצוע רופא הילדים ואחות טיפת החלב ובבקשה רק לא בקבוצות של רשתות חברתיות שאין בהן אפילו לא טיפה של מקצועיות אמיתית.

איזה פעילויות מומלצות בגיל 4 חודשים?

בגיל ארבעה חודשים, התינוק שלך מבחין יותר ויותר בסביבה שלו. התינוק שלך הופך לחוקר קטן שרוצה להבין את עולמו. כל פעילות שמאפשרת לו הזדמנות לחקור את הסביבה שלו היא נהדרת בגיל הזה. למשל: קריאת ספרים בזמן בטן, על מזרן פעילות. משחק של פרצופים וקולות יכול להוציא מהם צחוק מתגלגל ששווה את הכל. פזרו לידם מספר צעצועים בטוחים לשימוש ולהכנסה לפה.

בגיל הזה אני פוגשת הורים רבים שממש מנסים להיאבק בכך שהתינוק שלהם מכניס ידיים לפה כל הזמן ואני רוצה להיות ברורה בנושא הזה – השלב האוראלי הזה הוא שלב התפתחותי תקין שמעיד על התפתחות תקינה והוא צריך לקרות! אין לכם מה להיאבק בשלב הזה. התינוק שלכם לומד לחקור את העולם דרך הפה. נכון, אתם צודקים, זה גם חושף אותו לכל מיני חיידקים ומאתגר ומחזק את מערכת החיסון שלו. מדהים, נכון? אז אל תיאבקו בזה כי אין לכם שליטה על זה.

כמה זמן צריך לישון תינוק בן 4 חודשים?

תנומות יום עדיין יכולות להיות לא עקביות בגיל הזה ויכולות לנוע בין 20 ל-120 דקות.

אנחנו לא רוצים לתת לאף תנומה אחת להימשך יותר משעתיים. למה? ככה אנחנו למעשה מוודאים שלתינוק שלך יש מספיק זמן ערות במהלך היום כדי לתרגל ולהתפתח ולקבל מספיק קלוריות במהלך שעות היום. תעדוף של צריכת קלוריות במהלך היום תאפשר שעות שינה ארוכות יותר בלילה.

לאחר גיל ארבעה חודשים, אנו גם רוצים לשמור על שנת היום הכוללת מתחת ל-4.5 שעות.

כמה תנומות יום צריך תינוק בן 4 חודשים?

בדרך כלל, תינוקות בני ארבעה חודשים ישנו בממוצע כ-4 תנומות ביום, אבל גם טווח של 3-5 תנומות ביום היא נורמלית, תלוי באורך התנומות. תנומות קצרות עדיין יכולות להיות נפוצות בגיל זה ובמקרה כזה, נראה יותר תנומות יום. אם תנוממות היום הן ארוכות יותר, נראה פחות תנומות יום.

כשהתינוק שלך מתקרב לגיל חמישה חודשים, אנחנו כן רוצים להתחיל לשאוף ל-3 תנומות ביום על ידי הרחבת חלונות ערות בעדינות ועבודה על תנומות יום ארוכות יותר.

כמה שעות צריך לישון תינוק בן 4 חודשים?

היעד שלנו בגיל ארבעה חודשים הוא כ-3.5-4.5 שעות שינה ביום ו-10-12 שעות שינה בלילה. כאשר אנו חושבים על כמה שעות התינוק שלך צריך לישון בגיל הזה, אנחנו לוקחים בחשבון את העקרונות שהזכרנו כאן:
1. אף תנומה לא צריכה להימשך יותר משעתיים.

2. חלונות הערות צריכים להיות בין 90 ל-120 דקות.

3. הלילה של תינוקך לא אמור להימשך יותר מ-12-12.5 שעות.

מהי שעת ההרדמה ללילה בגיל 4 חודשים?

אין שעה אחת שמתאימה לכולם. ברוב המוחלט של המקרים שעת ההרדמה המומלצת היא בין 7 ל-8 בערב. יחד עם זאת, יש תינוקות שכן זקוקים לשעת שינה קצת יותר מאוחרת.

מתי צריכה להיות התנומה האחרונה לפני שנת הלילה?

אם אנחנו שואפים לשעת שינה בין 7-8 בערב, אנחנו רוצים שהתנומה האחרונה תסתיים בין 17-18. בסופו של דבר, נצטרך 110-120 דקות של זמן ערות לפני השינה כדי לוודא שהתינוק שלך מוכן לשינה. זה מה שמנחה אותנו.

האם יש החמרה בשינה בגיל 4 חודשים?

חחחח כן! ועוד איך כן! בסביבות גיל ארבעה חודשים, יש שינוי גדול במבנה מחזורי השינה שעלול לשבש את השינה כולה. לעתים קרובות אנו מתייחסים לשינוי זה כאל רגרסיית השינה של גיל ארבעה חודשים. אתם עלולים לראו מצב שבו כל מה שעבר לכם בחודש הקודם עם התינוק שלכם כבר לא עובד. אם תרצו להרחיב את ההבנה שלכם לגבי רגרסיית גיל 4 חודשים תוכלו למצוא על כך פרק שלם בפודקסט שלי שיעזור לכם לעבור את התקופה הזאת.

האם עלי לעשות שימוש בטכניקת עיטוף תינוקות בגיל 4 חודשים?

ההמלצה על עיטוף תינוקות תלויה בכישוריו של תינוקך בגיל ארבעה חודשים. האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים אומרת שתינוקות יכולים להישאר בעיטוף עד שהם מראים סימני גלגול. ואני אומרת, בואו נלך לחומרה ונפסיק בכל מקרה את עיטוף התינוקות בגיל 3.5 חודשים (במקרה שהתינוק שלך עדיין לא הראה סימני התפהפכות בשלב הזה) לכל המאוחר. למה? כי אני פחדנית וכי התינוק תמיד יכול להפתיע אותנו להתהפך תוך כדי שהוא עטוף בפעם הראשונה בלילה כשאני פחות משגיחה. חוץ מזה, את העיטוך אנחנו עושים בעיקר כדי לנטרל את האפקט של ריפלקס המורו, הרפלקס שגורם לידיים שלהם לעוף אל עבר הפנים שלהם ולהעיר אותם. בגיל 3.5 חודשים אנחנו כבר לא אמורים לראות את הרפלקס הזה יותר ולכן אין בעיה להוציא מעיטוף. בקיצור, מתה על עיטוף, אבל די. מגיל 3.5 חודשים או כשהתינוק שלכם התהפך בפעם הראשונה לפי המוקדם מביניהם – שם מפסיקים עיטוף.

מי שהמחשבה להוציא מעיטוף עושה לה זרמים במוח, אפשר להחליך את שמיכת העיטוף בשק שינה לתינוקות. זה מאוד עוזר לתינוק שלנו לשמור על החיווי הזה במוח שעכשיו הולכים לישון. אם תרצו המלצות לשקי שינה שאני השתמשתי בהם, תמצאו אותם תחת מוצרים מומלצים באתר שלי.

האם תינוק בן 4 חודשים יכול לישון על הבטן?

כמו שציינתי בשאלה הקודמת, בטיחות היא מעל לכל. המלצת משרד הבריאות לשינה בטוחה היא תמיד שינה על הגב. יחד עם זאת, מגיע שלב התפתחותי שבו התינוק שלך למד להתהפך מהגב לבטן. בשלב הזה אנחנו לא נרוץ אליו כל הלילה כדי להפוך אותו ולהכין ממנו קציצות ולהעיר אותו עוד יותר.

למה התינוק שלי נלחם בשינה?

כאשר תינוק עייף יתר על המידה מה שאנחנו קוראים לו "עייפות יתר" קשה לו להירדם ו/או להישאר ישן. כלומר אנחנו עלולים לראות גם הרדמה ארוכה וגם התעוררויות בלילה, כי השינה שלו תהיה מופרעת בגלל הפרשת הורמונים מעוררים. הקפדה על חלונות ערות מתאימים לגיל ושמירה על טקס שינה עקבי יכולים להפחית את ההתנגדות לשינה של התינוק שלך.

כמובן שסיבה נוספת ומרכזית למלחמות בשינה בגיל הזה היא רגרסיית השינה של גיל 4 חודשים.

מתי תינוקות מתחילים לישון כל הלילה?

כל תינוק הוא ייחודי ולכן אין גיל ספציפי שבו תינוקות מתחילים לישון כל הלילה. בגיל ארבעה חודשים, חלק מהתינוקות יכולים לישון 10-12 שעות ללא התעוררות או האכלה. יחד עם זאת, זה מאוד נורמלי שתינוקות בגיל ארבעה חודשים עדיין יתעוררו ל2 האכלות בלילה. עבור חלק מהתינוקות, האכלת חלום מתאימה, בעוד שאחרים עשויים להזדקק להאכלה מעט מאוחר יותר בלילה. אם אתם עזרה כדי לעזור לתינוק שלכם לישון טוב יותר ובסטרצ'ים ארוכים יותר בלילה, אתם מוזמנים לתוכניות הליווי המדהימות שלנו בהן אנחנו נוכל לעשות את זה יחד אתכם ולאזן בעדינות את המצב גם בגיל 4.5 חודשים.

יש לנו מה לעשות בכל גיל כדי לעזור לתינוק שלכם לישון טוב יותר כמובן שהכל מותאם לגיל ולשלב ההתפחותי. אבל לשינה טובה כולם זקוקים. אז אנחנו נפגוש את התינוק שלך בדיוק איפה שהוא נמצא מבחינה התפחותית ונעזור לו. כמובן שאתם יכולים להיעזר המון בפודקסט שלי "שינה זה לחלשים" אתם תמצאו שם ספריית ידע ענקית.

סוזי גטניו

אחות מומחית שינה

בעלת תואר שני בלימודי סיעוד וניסיון קליני בעבודה עם ילדים ותינוקות.
מלווה הורים ומעבירה קורסים בתחום השינה אצל תינוקות בכל גיל.

עוד מתוך הבלוג...

איך גומלים ממוצץ?

מתי גומלים ממוצץ? אתם תחליטו. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להיפטר מהמוצץ בין הגילאים 2-4

ג'ט לג בתינוקות

ככלל, אם אתם יכולים, עדיף שתבחרו לטוס עם תינוק בתוך אזור הזמן שלנו. במילים פשוטות,