תינוק שהופך יום ולילה

לפעמים זה נראה שהתינוק שלנו מערבב והופך את היום והלילה. איך זה נראה? הם ישנים כל היום וערים כל הלילה, הם אולי ערים לגמרי ורוצים לשחק, או אולי הם פשוט רוצים לאכול כל שעה. זה נקרא בלבול יום-לילה. בואו נתעכב על זה רגע. 

מתי מתחיל בלבול יום-לילה? 

בלבול יום-לילה יכול להתרחש ממש בחודש הראשון לחיים. משפחות מסוימות עשויות שלא להבחין בדפוס השינה הזה עד שהתינוק שלהן בן כמה שבועות, ואחרות עלולות לא לחוות זאת כלל. לא משנה מתי התינוק מראה סימנים של בלבול יום-לילה, יש שגרות שבהן נוכל להשתמש כדי לעזור לאפס את דפוס השינה הזה.

מדוע ניובורן חווים בלבול יום-לילה?

כמבוגרים, יש לנו שעון פנימי המכונה השעון הביולוגי (השעון הצירקדיאני). הקצב הצירקדי הזה מווסת על ידי ההורמונים שלנו, כולל הורמון השינה, המלטונין. השעון הביולוגי שלנו מושפע על ידי האור והחושך שבחוץ ומלוח הזמנים שמכתיב את חיינו. כך למשל, אתם יכולים למצוא את עצמכם מתעוררים בסוף השבוע באותו הזמן שבדרך כלל השעון המעורר שלכם פועל במהלך השבוע? זה הקצב הצירקדי שלכם בפעולה. 

לניובורן שרק נולד אין עדיין את הקצב הזה. הם עדיין מפתחים את השעון הפנימי הזה שאומר להם שהגיע הזמן לישון, והורמון השינה שלהם, המלטונין, עדיין לא מופרש בצורה טובה וחזקה (זה יקרה בסביבות גיל 3 חודשים). זו הסיבה שאנו רואים תינוקות שישנים כל היום וערים כל הלילה.

איך בכל זאת אפשר לעזור למצבים בהם הניובורן הפך יום-לילה?

1. התחלו את היום שלכם לא יאוחר מ-7:00-8:00 בבוקר

אני יודעת שנשמטה לכם הלסת עכשיו אולי כי אתם ערים מ 4 בבוקר. להתחיל את היום מוקדם זה הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות, במיוחד כשהתינוק שלך סוף סוף ישן. 

אבל חשוב לזכור, המטרה שלנו היא לחתוך את המעגל הזה שבו התינוק ער כל הלילה. 

2. תעבדו על פי חלונות ערות תואמים לגיל במהלך היום

הבנה של חלונות ערות וסימני עייפות יכולה לעזור לכם לסנכרן את השעון הביולוגי של התינוק. חלונות הערות יהיו קצרים בהתחלה.
הנה חלונות הערות המומלצים על פי גיל התינוק:
0-4 שבועות – 30-60 דקות

4-12 שבועות – 60-90 דקות

3-4 חודשים – 75-120 דקות

זה אולי ירגיש לכם כאילו ההאכלה תופסת את כל זמן הערות בהתחלה, אבל נסו לשלב לפחות כמה דקות של פעילות, דיבור, משחק, שירה, ריקוד. זמן ערות פעיל זה מצביע על כך שהיום מיועד למשחק ואינטראקציה.

3. השתמשו באור ובחושך 

אור וחושך הם הרמזים החזותיים המושלמים עבור התינוק שלנו, שהיום נועד למשחק והלילה מיועד לשינה. שימוש באור יום טבעי כמו גם באורות מסביב לבית מגרה את מוחו של התינוק לזמן ערות ולכן השתמשו באור יום במהלך היום כדי לעזור לתינוק להישאר ער. פתחו את הווילונות, הדליקו את המנורות. כך תעזרו לתינוק שלכם להבין שאור אומר שהגיע הזמן לקום, לשחק ולתקשר. אם מזג האוויר נעים, צאו החוצה לשאוף אוויר ושמש.

זה לא אומר שאתם צריכים להרדים אותם בתנומות היום שלהם באור. אנחנו עדיין רוצים סביבה חשוכה לתנומות כדי שהתינוק יוכל לנוח באמת (כי אמרנו מקודם, האור מעורר את המוח).

כשאתם מכינים את התינוק שלכם לשינה בלילה, עמעמו את האורות. עמעום האורות ברחבי הבית והפיכתו לכהה יותר הוא רמז חיצוני נהדר שהגיע הזמן להיכנס למיטה שלנו וללכת לישון. אחת הדרכים לעשות זאת היא להתחיל עם טקס שינה (אם תרצו מידע על טקס שינה תוכלו למצוא אותו בפודקסט שלי).

נסו לשמור על האור הנמוך ביותר האפשרי – שבטוח עבורכם ועבור התינוק שלכם – במהלך האכלות לילה והחלפת חיתולים. 

4. הצטרפו לתוכנית הליווי שלנו לניובורן

בתוכנית הליווי שלנו המיועדת לגיל הניובורן ניתן לכם את הכלים הדרושים כדי לשנות את הבלבול יום-לילה, לקרוא את סימני העייפות של התינוק, לקבוע לו"ז שינה גמיש, להרגיע תינוק בוכה, והכי טוב – לאהוב את שלב הניובורן.

כמה זמן נמשך בלבול יומם-לילה של יילוד? 

כל תינוק הוא שונה. יש שמסתגלים תוך מספר ימים בלבד, ולאחרים ייקח קצת יותר זמן. יישום הטיפים האלה יעזור לכם להתקדם בכיוון הנכון. 

ועוד מילה אחת לאופטימיות. בלבול יום-לילה לא נמשך לנצח. באיזשהו שלב המלטונין ישתלט כאן על העסק ויתחיל להכתיב ולסנכרן את השעון הביולוגי של התינוק. אז גם אם זה נראה לכם עכשיו בלתי אפשרי ונורא קשה, אני לחלוטין מבינה אתכם. תנשמו. זה יעבור בסביבות גיל 3-4 חודשים לכל המאוחר (ברוב המקרים הרבה קודם).

סוזי גטניו

אחות מומחית שינה

בעלת תואר שני בלימודי סיעוד וניסיון קליני בעבודה עם ילדים ותינוקות.
מלווה הורים ומעבירה קורסים בתחום השינה אצל תינוקות בכל גיל.

עוד מתוך הבלוג...

איך גומלים ממוצץ?

מתי גומלים ממוצץ? אתם תחליטו. האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה להיפטר מהמוצץ בין הגילאים 2-4

ג'ט לג בתינוקות

ככלל, אם אתם יכולים, עדיף שתבחרו לטוס עם תינוק בתוך אזור הזמן שלנו. במילים פשוטות,